Siyaset

Siyaset
"Bir adamın herkese benzememesi için her şeyin yapıldığı bu aptal dünyada; herhalde imkansız diye bir şey yoktur gerçeğine sarılanlara da, düşmanca bakmak o derece abes kaçacaktır." Meral Meri

26 Ağustos 2016 Cuma

Cemal Süreya ~Saat Beş

Cemal Süreya ~Saat Beş


İstanbul'da elimi kaldırdım 
Biraz içkiliydim, biraz sevdalı,biraz da minareli 
Geleni geçeni durdurdum 
Bakın dedim bakın gökyüzü nasıl eskimemiş 
Bir de şu martılara bakın nasıl alıngan martılar 
İstanbul'da en ince minarede 
Beş tane gözüm vardı mavi 

İstanbul'da gözümün birini söndürdüm 
Balıkların yarısı yok oldu gitti 
Hiçbir balığın kuyruğu yok kör oldum 
Ben bir zamanlar yelpazeli kadınlar görürdüm 
Evlerinde kocalarında uykularında 
Yarı yarıya saç yarı yarıya dudak 
Nasıl sıcak olurlardı düşünürdüm 

İstanbul'da Divanyolu'nda denizin orda 
Bütün milleti başıma topladım 
Herkes birşeyler söyledi kendine göre 
Bir kadın döktüre döktüre susuyordu 
Yaklaştım yanına elini tuttum. 
Bak dedim martılar ne kadar alıngan 
İşte tam bu sırada saat beşi vurdu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder