Siyaset

Siyaset
"Bir adamın herkese benzememesi için her şeyin yapıldığı bu aptal dünyada; herhalde imkansız diye bir şey yoktur gerçeğine sarılanlara da, düşmanca bakmak o derece abes kaçacaktır." Meral Meri

25 Temmuz 2016 Pazartesi

Cehennemi Gören Kelebeklerin Ölü Dizeleri -Meral Meri-Şiir


Cehennemi Gören Kelebeklerin Ölü Dizeleri
~
Oturup bir akşamüstü
Bir şiire,bir güzel şiire
Bacak bacak üstüne atmışız
Bir bardak çay ile temmuz ortasına giderken
Böyle bir Türkiye,faslındayken...
Cehennemi gören kelebekler gibi,ölü idik.
İnsanlık ölü,canlı gibi,ama değil;
Karanlık gibi,uyukluyordu ölüler canlı bedenlerde.
Düşündüm,daldım daldım iki koldan uzandım,
Bir kıyı aradım,
Bacak bacak üstündeyken bir akşamüstü
Bir bardak çay ile
Bir Akdeniz,bir Bodrum ile
Bir ada kadar serin,
Bir oda kadar derin; mavi-yeşil kıyılarım elimde.
Şiir diyor ki; "Denize dönmek istiyorum."
Ah,ben de.
Ben de diyorum ki; cehenneme giren kelebekler ölü denizlerde...
Düşünüyorum,daldım daldım iki koldan uzandım,
Biri kendime,kendi özgürlüğüme
Dedim ki; bu benimkisi şımarık,güçlü,eksik
Ama hürriyet dolu.
Onunkisi dedim; kurnaz,suskun,kalabalık,
Ama yalnızlık dolu.
Oturup bir akşamüstü,bir şiire,güzel bir şiire karşı.

(Meral Meri)

15.07.16. İstanbul
Not: Şiir Darbeden önce yani akşamüstü yazılmıştır











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder