Siyaset

Siyaset
"Bir adamın herkese benzememesi için her şeyin yapıldığı bu aptal dünyada; herhalde imkansız diye bir şey yoktur gerçeğine sarılanlara da, düşmanca bakmak o derece abes kaçacaktır." Meral Meri

29 Ekim 2014 Çarşamba

Hz.Mevlana'dan Sözler

"Arayan nihayet bulur. Kurtuluş,sabırdan doğar."

Hz.Mevlana

Ey utancın düşüncenin düşmanı gel! 
Ben ar ve haya perdesini yırttım.

Hz.Mevlana

Ey gönlümüzü yurt ve konak edinen dost,ben yanmadıkça  aşkın gönlü kutlu olur mu hiç?

Hz.Mevlana

"Her düşünce mezarının etrafında, hamile çocukları dolaşır...

 Hz.Mevlana -Dîvân-ı Kebir

“İnananla inanmayan, bir arada olursa, fakat bir şey söylemese ikisi de birdir."

 Hz.Mevlana -Dîvân-ı Kebir

"Bazı akıl ışıksız, yanmayan bir mum gibidir. Bir başkasıysa yıldız gibi parlar."

Hz.Mevlana -Mesnevi


Ey sarhoş aslan bu evi yak.
Aşkın evi,böyle olsun,bu daha doğru ve yerinde.
Bundan böyle yanışı kıble edineyim,çünkü ben mumum yandıkça aydınım.

Hz.Mevlana -Mesnevi



Sanki aşkın boğazı bir ejderha.
Gizli,fakat gönüller kapan bir ejderha,
Dağ gibi akılları çekiveren bir kehribar.
Hangi güzel koku satanın aklı, ondan haberdar olsa ırmağa bütün
tablalarını döküverir.

Hz.Mevlana -Mesnevi


Ey yalancı gözünü aç da bak!
Ne vakte dek ben şunu,bunu bilmem diyeceksin?

Hz.Mevlana -Mesnevi


Şu bilmemler biliyorum haline gelsin
Sarholuktan geç sarhoşluk verir ol.

Hz.Mevlana -Mesnevi


Bu renkten renge girişi bırak,onun istivasına naklet.

Hz.Mevlana -Mesnevi



"İki alem de sevgilinin sarhoşları ile dolsa hepsi de bir olur ki o bir de hor hakir değildir."

Hz.Mevlana -Mesnevi


Yürü,herkesten seçilmiş olmada ,ruh bağışlamada sarhoşlukta ve sarhoş etmede bir İsrafil kesil.

Hz..Mevlana -Mesnevi

Sözde bir şeyi nefyetmek.
Bir şeyi ispat etmek içindir.
Nefyi bırak da söze ispattan başla.

Hz.Mevlana -Mesnevi


Bedenler ağızları kapalı testilere benzerler.
Her testide ne var? Sen ona bak!
O beden testisi,abıhayatla doludur,bu beden testisi ölüm zehriyle.
İçindekine bakarsan padişahsın,dışına bakarsan yolunu azıttın gitti.

Hz.Mevlana -Mesnevi


Söz,bil ki şu bedene benzer, manası da içindeki candır.
Baş gözü,daima bedeni görür,can gözü ise ,hünerli canı.

Hz.Mevlana -Mesnevi

Mesnevinin sözlerindeki suret de surete kapılanı azdırır, yolunu kaybettirir.
Manaya bakan kişiye de yol gösterir.
Doğru yolu buldurur.

Hz.Mevlana -Mesnevi


Allah da "Bu Kuran,gönül yüzünden bazılarına doğru yolu gösterir,bazılarının da yolunu azıtır" buyurmuştur.

Hz.Mevlana -Mesnevi

Akılda ne varsa kulak oraya dikilir.

Hz.Mevlana -Mesnevi

Sen,bana şah damarımdan daha yakınken, "ya" diye nasıl sana hitap edebilirim?
"Ya" uzakta olana hitaptır.

Hz.Mevlana -Mesnevi

Ben,kıskançlığımdan yanımdaki sevgiliyi gizlemek,duyanları yanıltmak için dağlarda,çöllerde sana nida edip duruyorum.

Hz.Mevlana -Mesnevi


"Ruh,bu kadar gizliyken akıl ,neden bu derece de onu kıskanır?"

Hz.Mevlana -Mesnevi

Ölünce de ölüm,sana yaşayış sırlarını söyler.

Hz.Mevlana -Mesnevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder