Siyaset

Siyaset
"Bir adamın herkese benzememesi için her şeyin yapıldığı bu aptal dünyada; herhalde imkansız diye bir şey yoktur gerçeğine sarılanlara da, düşmanca bakmak o derece abes kaçacaktır." Meral Meri

22 Nisan 2012 Pazar

*-ONUN ADI-*Արամայիս

*-ONUN ADI-*Արամայիս

*

Ben adını koymuştum ,onun adı sırdı,
Onun adı, rüya şehirli çocuktu
Adını ben koymuştum,deliydi hatta çılgındı
Rüyalar kentinden gelmişti,
Belki onyedinci yüzyıldan..
***
En çok neyi severdi bilmiyorum!
Bunu önemsemiyorum,ruhum izin vermiyordu.
***
Ben adını koymuştum,onun adı bahar çocuğu,
Siyahı severdi en çok,ama renkli biriydi
Bildiğim bir şey yoktu aslın da,
Ben sadece önemsemiyordum,
O böyle mutluydu,bende..
***

Tanrı, onu kutsamıştı,
O söylemese de, hissederdim
Tıpkı William Shakespeare'nin dediği gibi
"Cehennem boş; tüm şeytanlar burada."

***
Evet o,böyle içinden geçiriyordu.
Bu dünyayı anlayamıyordu,
Aslında anlamak istemiyordu
Ama istiyordu, sevmek istiyordu sizleri,
İzin vermiyordunuz ;
Yürekleriniz katılaşmıştı ,tarihi yaşıyordunuz,
Canı yanıyordu işte o, vakit.

***

Ben adını koymuştum,onun adı bekleyişti
Aslında beklemekten nefret ederdi,
Bu onun için, yağmurda ıslanmak gibi bir şeydi.
***

Çıplaklığı seviyordu,aslında edepliydi
O ,sadece masumluğu seviyordu..
***
Ben adını koymuştum,onun adı özlemdi,
Özgürlüğü severdi,özgürlükte ki,hürriyeti.

Siz bilmezsiniz onu,iç dünyası savaş yeri gibiydi
Yaşamak istiyordu, dinini yaşar gibi yaşamak.
İstemek ayıpmıydı?
Doğmak ve ölmek nasıl ayıp değilse ,
O'da yaşamak istiyordu, sadece sizli veya sizsiz.
***
Bir yer vardı kalbin de
Oldukça yakındı, avuçlarındaymışcasına
Ve gene uzaktı var olmamışcasına,
İçinden şunu diyordu,
"Bir ara mayıs'ta kalmalıyım ;kalmalıyım ve yaşatmalıyım beni."
***
Evet tam olarak içinden bunu demişti.
Kendini bulmaya gidecekti
Ve onu hiç tanımıyordum;
Eğer tanısaydım biliyordum ,o zaman şöyle diyebilirdim,
Gidecek ti, buralardan giderken pantolonun cebine ,kare
Ellerini koyarak gidecekti
Ressam gibi şair gibi gidecekti,
Üniformalı bir asker gibi gidecekti..
***

Ve yine tanımıyorum onu,
Tanısaydım şöyle diyebilirdim,
Korkuyor !
Hemde çok ,çünkü biliyor
Zor yaşamın ,kurumuş ağaçlarını..
***
Ben adını koymuştum,onun adı uzaklıktı.
Aslında,yakınlaşmak için var gücüyle savaşmıştı,
Tıpkı bir şövalye gibi
Onun adı umut rüzgarı olarak kalmıştı,
O ,gitti ama adı kalmıştı...
____Meral Meri___
16.04.12.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder